Våra verksamheter är utspridda över hela kommunen. Större delen av administrationen hittar du i kommunkontoret i Henån. När du ringer vår växel kopplar de dig till den du söker.
Du är alltid välkommen att besöka oss. Vill du vara säker på att du får träffa den du söker, är det alltid bäst att boka ett möte. Annars kan hen vara upptagen av en annan besökare, sammanträde eller tjänsteresa.
På grund av gällande Covid 19-restriktioner avråder vi från fysiska besök. Du kan träffa våra handläggare digitalt.
Om du ska lämna över ett dokument kan du göra det i kommunens brevlåda. Den hittar du nedanför trappan utanför entrén. Brevlådan är inte låst, du putter in locket för att posta ditt brev.
Om du vill ställa en fråga eller begära ut en allmän handling ber vi dig överväga om du kan göra det per telefon istället.
Välkommen att ringa vår växel 0304–33 40 00.
Kommunhuset, Åvägen 2-6
473 32 HENÅN
Orust kommun
473 80 HENÅN
0304-33 40 00
Lunchstängt måndag-fredag 12:00-12:45
Lunchstängt måndag-fredag 12:00-12:45.
Telefontid vardagar 8:30-9:30
Under övriga tider rekommenderar vi att du bokar tid.
Du behöver boka tid om du vill nå en viss handläggare.
0304-33 44 60
Enbart efter kontorstid telefon 0304-33 44 66
Tjänsteman i beredskap tar hand om följande frågor som inte kan vänta till nästa arbetsdag.
Vid fel på kommunal VA-anläggning dagtid ringer du växeln. Kvällar och helger ringer du 031-703 14 05.
Vid strömavbrott kontaktar du din elleverantör.
SOS Alarm 112
Huvudalternativet för att skicka en leverantörsfaktura till oss är en e-faktura i formatet Peppol BIS Billing3. Observera att detta inte är samma sak som fakturor med e-post eller PDF.
0007:2120001314
Ett Z-nummer, anges med Z följt av siffror, exempel Z1234.
Referenskoden lämnas av kommunens beställare.
212000-1314
ekonomienheten(a)orust.se
Relaterad information
I registret finns alla våra förtroendevalda politiker med kontaktuppgifter. Du kan också se vilka politiska uppdrag de har.
Relaterad information