Ansökan om skolskjuts med taxi gör du senast 30 april inför varje nytt läsår, eller när behov av skolskjuts uppstår.
Administratör för skolskjuts handlägger ansökan och fattar beslut om att bevilja eller avslå skolskjuts med taxi. Om du inte är nöjd med beslutet kan du överklaga.
Enligt avtal är Orust kommun anslutna till Västtrafiks samordnande beställningscentral vad gäller skolskjuts med taxi.
Västtrafik upphandlar och tecknar avtal med ett antal entreprenörer som utför resorna.
Du kan inte beställa skolskjuts med taxi. Det kan bara göras av administratör för skolskjuts.
För besked om bland annat hämtningstid samt avbokning av taxiresa ringer du Västtrafiks beställningscentral.
Telefon 010-17 30 200
Telefon 020-91 90 90
Tillbud och skador som rapporteras av skola, vårdnadshavare eller elev sker på kommunens blanketter för tillbud och skada. Blanketterna efterfrågas från skolan och lämnas ifyllda till skolan.
Kommunen ansvarar för uppföljning av tillbudet eller skadan enligt beslutade riktlinjer.
Om du har synpunkter eller frågor som gäller till exempel hämtning och lämning, förseningar, förarnas bemötande, eller körsätt, kontaktar du Synpunkten, telefon 0771-41 43 10 eller e-post: synpunkt.anrop@vasttrafik.se
Om du har övriga synpunkter eller frågor, så kan du kontakta kommunens administratör för skolskjuts.