Synpunkter och klagomål

Hjälp oss att bli bättre. Du kan ge synpunkter, framföra klagomål och göra felanmälan som inte är akut dygnet runt.

Dina synpunkter är en del i vårt utvecklingsarbete. Fel kan förhoppningsvis rättas till och kvalitetsbrister kan förebyggas.

Vid akuta fel ringer du direkt till vår växel 0304-33 40 00.

Så här tar vi hand om dina synpunkter

  • När du skickar in en synpunkt registreras det och du får ett svar att vi har tagit emot ärendet.
  • Inom fem arbetsdagar ska du ha fått en återkoppling om vilket ärendenummer ditt ärende har fått.
  • Ärende skickas sedan till berörd sektor.
  • Kommunstyrelsen får årligen en redovisning av inkomna synpunkter och vidtagna åtgärder.

Kontakt

Vi svarar på frågor om kommunens service och verksamhet. Ring eller skicka e-post till kontaktcenter.

Hjälpte denna information dig?

Saknar du någon information på denna sida?
Har du synpunkter på den här sidan så tar vi tacksamt emot dem. På det sättet kan vi arbeta för att göra innehållet på sidan ännu bättre.

Beskriv vad som är felaktigt eller saknades.
Formuläret används för att förbättra webbplatsens innehåll. Ditt svar skickas till den som ansvarar över innehållet.


Ange din e-postadress om du önskar svar på din synpunkt.
Det du skickar till kommunen blir allmän handling. Du kan läsa mer om det på sidan om offentlig handling.