Autogiro eller e-faktura är ett enkelt sätt att betala dina räkningar. Det är helt utan kostnad att ansluta sig till autogiro och e-faktura.
Pengar att betala räkningen måste finnas på ditt bankkonto klockan 06:00 på förfallodagen.
Om en räkning inte stämmer så kan du stoppa betalningen genom att genast anmäla det.
När du ansluter dig till autogiro kommer dina betalningar till oss att ske automatiskt. Vi har inte autogiro för alla verksamheter.
För att ansluta dig måste du lämna ett medgivande om att pengar för betalning av dina räkningar från Orust kommun får tas ut från ditt bankkonto. När din anmälan är registrerad får du en bekräftelse hemskickad från banken. Ditt medgivande om autogiro gör du genom vår e-tjänst.
Du väljer vilka fakturor du vill betala med autogiro genom att kryssa för de avgifter som är aktuella för dig i e-tjänsten Autogiro medgivande.
Dina räkningar kommer fortfarande hem i brevlådan, Kivra eller i din myndighetspost. På räkningen framgår det att den betalas via Autogiro. Stämmer uppgifterna på räkningen behöver du inte göra mer än att se till att det finns pengar på kontot på förfallodagen.
Vi kan skicka alla fakturor som e-faktura. Du ansluter dig till e-faktura via din egen internetbank. Det är helt kostnadsfritt att ansluta dig till e-faktura.
Vi skickar ingen papperskopia. Fakturan kommer till din internetbank. När du godkänner fakturan så blir den betald på förfallodagen. Fakturorna finns kvar i din historik
Vill du ha fakturor elektroniskt? Pdf räknas inte som elektronisk faktura.
Skicka in företagets GLN-kod eller PEPPOL-ID till oss via e-post till kontaktcenter. Ange Ekonomienheten som mottagare. Kontaktuppgifter till kontaktcenter hittar du längre ned på sidan.
Önskar du få fakturor från Orust kommun som e-post meddela detta via e-post till kontaktcenter. Kontaktuppgifter till kontaktcenter hittar du längre ned på sidan.
Vi svarar på frågor om kommunens service och verksamhet. Ring eller skicka e-post till kontaktcenter.